Gyertya hiba és annak lehetséges okai

A gyújtógyertya a benzines autók motorjának indításakor a motorban összesűrített benzingőzt a megfelelő ütemben begyújtja. Akárcsak minden alkatrész, idővel a gyertyát is cserélni kell.

Gyertya hiba esetén több ok is elképzelhető. Abban az esetben, ha finom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, a gyertyaházat és az elektródákat, akkor nagy valószínűséggel rosszul beállított keverékarányról van szó, így ezen kell minél előbb változtatni, továbbá ellenőrizni kell a légszűrőt. Ha a szigetelőcsúcs barnássárga, vagy zöldes mázréteggel fedett, akkor mázasodásra kell gyanakodni. Ekkor a keverékképző rendszert kell pontosan beállítani. Az úgy nevezett karfiolos elektródák, valamint a gyertyaidegen anyagok kicsapódása arra utal, hogy az elektródák megolvadtak, ami valószínűleg túlhevülés vagy például korai gyújtás miatti izzás következett be, így ellenőrizni kell a motort és a gyújtást. Ha vékony, fekete olaj réteg fedi a szigetelőcsúcsot, gyertyaházat és elektródákat, akkor túl sok olaj van az égéstérben, vagyis esélyes, hogy a motorolaj túl van töltve. Ekkor a helyes üzemanyag-olaj arányt kell beállítani, valamint érdemes ellenőrizni a motor.

Ha azt veszi észre, hogy a szigetelőcsúcsból darabok törnek le, akkor az kétségkívül a szigetelőcsúcstörés jele. Ennek oka általában a szakszerűtlen kezelés miatti mechanikai sérülés lehet. A kezdeti stádiumban, ha figyelmesen megvizsgálja repedéseket lehet felfedezni a szigetelőcsúcson. Extrém esetben akár szét is robbanhat. Szigetelőcsúcstörés esetén nincs más mód, mint a gyertya cseréje. Ha mielőbb gyújtó gyertyára van szüksége, akkor javasoljuk látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba és tekintse meg a széleskörű kínálatot, valamint tájékozódjon bővebben a gyújtógyertya meghibásodásának okairól.