A webáruház számos előnnyel rendelkezik, így érdemes létrehozni és üzemeltetni. A mai rohanó világban az emberek nagy része az internetről vásárol, mivel így kényelmes, olcsó és gyors.
Webáruház készítés számos előnnyel jár. Bárkinek lehetősége van létrehozni egy webáruházat. Nincs szükség tanfolyam, képzés elvégzésére vagy papírokra, mindössze vállalkozói szellemre. A kezdetekkor érdemes segítséget kérni, hisz így nem csak időt, de pénzt is megspórolhatunk. A dizájn és a logó, valamint az aloldalak és a fizető felület kialakítása ugyanis nem egyszerű feladat, szaktudást igényel. Egy fizikai bolt esetében sokat számít a lokáció. Hiába lenne népszerű az üzletünk és a benne található termékek, ha nem a megfelelő helyen helyezkedik el, akkor nem számíthatunk komoly bevételre. Webáruház esetén ezzel nem kell foglalkozni, pontosabban olyan értelemben igen, hogy a keresési találatok közt lehetőleg az első helyek egyikén kell legyen a webáruház. Ha már a lokációt említettük, olyan mintha az üzletünk országszerte mindenhol megtalálható lenne, hiszen bárhonnan rendelhetnek a webáruházunkból.
További előnye a webáruházaknak, hogy nincs nyitva tartás vagyis akár hajnalban, délben vagy az éjszakai órákban is meg lehet tekinteni a termékeket és vásárolni. A marketing lehetőségek ma már tágabbak, mint pár évtizede, amihez a technológia folyamatos fejlődése is hozzá járult. A vásárlók kaphatnak hírleveleket, lehet hirdetni a közösségi oldalakon és számos egyéb lehetőség létezik. Ha igazán biztosra szeretnénk menni, akkor érdemes marketing szakértő segítségét kérni. A webáruház további előnye, hogy dinamikus fejlődésre van lehetőség, nem kell attól tartani, hogy „túl sok” rendelés jön, ami fizikai boltoknál gyakorta probléma.