Sokan végeznek otthon úgy nevezett időszakos szervizt. Tehát maguk cserélik ki a pollenszűrőt, levegőszűrőt, olajszűrőt és a motorolajat. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb megoldás, mint szervizbe vinni az autót. Érthető, hiszen egyáltalán nem bonyolult műveletsor, viszont a legtöbb hibát így is sokan elkövetik.
A motorolaj csere során elkövethető hibákról itt érhet el bővebb információkat. Sajnos kevesen vannak azok, akik a gyári kézikönyvben megadott minőségű motorolajat választják és töltik bele a rendszerbe. Persze, némileg el lehet térni az ott leírtaktól, azonban mindezt az autótulajdonos saját felelősségére. Fontos, hogy alapos munkát végezzen, vagyis teljesen lecsöpögtesse a fáradt motorolajat, tehát teljesen kiürüljön a rendszerből. Ha nem minden használt olajat enged le, vagyis marad a rendszerben, az nem csak az újonnan betöltött motorolajat szennyezi, de annak adaléktartalmát is károsítja. Ha már kicseréli a motorolajat, akkor érdemes az olajszűrőt cserélni, ugyanis nem csak a motorolaj, de az olajszűrő is elhasználódik egy idő után, tehát az új olajnak új szűrőre van szüksége.
Sokan átöblítik a motort öblítőolajjal, mielőtt még az új olajat betöltenék. Ez azonban szükségtelen, sőt még ártalmas is. Az igazán modern motorolajokat eleve úgy készítik, hogy detergens és diszpergens adalékokat is tesznek beléjük. Egy szóval nincs szükség semmiféle plusz anyaggal való átöblítésre. Már csak azért sem, mert az öblítőolaj használatával azt kockáztatja, hogy a szennyeződések kicsapódnak belőle. A motorolaj töltésekor nagyon fontos, hogy a szintjelzőre figyeljen, amit a nívópálca segítségével tud ellenőrizni. Ha a minimum jelzésnél lejjebb van az olaj szintje, akkor még kell bele tölteni, mivel problémát okozhat, ha nem így tesz.