Nem csak a kezdő, de még a tapasztalt vezetőknek is meggyűlik a baja a zord időjárási körülményekkel az autó vezetése során. A vizes úton való megcsúszás az egyik legrosszabb dolog, ami az autóval történhet, a bennülők legnagyobb rémületére.
A vízen való megcsúszásról, vagyis az aquaplaningről bővebb információkért kattintson ide. Sokszor az embernek nincs választása és még a legzordabb időben, amikor úgy esik az eső, mintha dézsából öntenék is kénytelen autóba ülni, hogy elérje úti célját. A vizes úton való megcsúszás még a legtapasztaltabb sofőrrel is megeshet. Ekkor a jármű kerekeinek tapadása megszűnik, az autó pedig irányíthatatlanná válik, a bennülők testi épsége, valamint az autó egy darabban maradása pedig kis túlzással ugyan, de az égieken múlik. Főleg az esős évszakokban, hónapokban jelent nagyon komoly problémát a vízen való felcsúszás. A német Continental cégcsoport is felfigyelt a problémára és igyekezett megoldást találni rá. Egy olyan jelzőrendszer kifejlesztésén dolgoztak, mely a gumiabroncs információs rendszer szenzorjainak és a környezetfigyelő kamerák jelzésein alapul és ezek által időt ad a járműnek a felcsúszás megakadályozására.
Az autó típusától függetlenül bármelyik sorőrrel előfordulhat a vízen való megcsúszás. A fent említett módszerrel talán közelebb kerülhetnénk az úgy nevezett Vision Zero felé, amely egy nemzetközi kifejezés a teljes balesetmentességre. Persze ennek elérése nem könnyű feladat, nem teljesen realisztikus, de mindenképp a nulla felé kell próbálni redukálni a halálos balesetekkel járó balesetek számát. Ezt persze könnyebb elképzelni, mint megvalósítani. A cél mindenképp az első kerekek megcsúszásának megakadályozása és így a baleset elkerülése.