A webtervezők gyakran gondolkodnak a webtervezési folyamaton, és olyan technikai kérdésekre összpontosítanak, mint a kód és a tartalomkezelés. De a remek dizájn nem arról szól, hogy hogyan integrálja a közösségi média gombjait, vagy akár a csúnya látványokat. A nagyszerű tervezés tulajdonképpen egy átfogó stratégiához igazodó weboldal-létrehozási folyamatról szól.
Itt mindent megtudhat a webfejlesztésről, és annak elengedhetetlen lépéseiről, ezért kattintson ide bátran. A jól megtervezett weboldalak nemcsak esztétikát kínálnak. Különböző indikátorok révén vonzzák a látogatókat, és segítenek az embereknek megérteni a terméket, a vállalatot és a márkanevet, átfogó látványtervet, szöveget és interakciókat. Ez azt jelenti, hogy webhelyének minden elemének egy meghatározott cél elérése érdekében kell dolgoznia. Cél azonosítás: ahol az ügyféllel dolgozunk annak meghatározásában, hogy az új webhelynek milyen célokat kell teljesítenie. Vagyis mi a célja. Hatókör meghatározása: Amint megismerjük a webhely céljait, meghatározhatjuk a projekt hatókörét. Vagyis, hogy a webhelyen milyen weblapokra és funkciókra van szükség a cél eléréséhez, és ezek kiépítésének ütemterve is kialakul.
Webhelytérkép létrehozása: A hatókör definiálása után elkezdhetjük ásni a webhelytérképet, meghatározva, hogy a hatókör meghatározásában definiált tartalom és jellemzők hogyan fognak egymásra hatni. Tartalomalkotás: Most, hogy nagyobb képet alakítottunk ki a webhelyről, elkezdhetjük az egyes oldalak tartalmának létrehozását, mindig szem előtt tartva a keresőmotorok optimalizálását (SEO), hogy az oldalak egyetlen témára koncentrálódjanak. Létfontosságú, hogy valódi tartalma legyen a következő szakaszunkhoz: Vizuális elemek: A webhely architektúrájával és bizonyos tartalmaival megkezdhetjük a vizuális márka kidolgozását. A klienstől függően ez már jól definiálható, de lehet, hogy a vizuális stílust is meghatározza az alapoktól.