A koronavírus járvány és az ehhez kapcsolódó korlátozások a vállalkozások mindennapi életére is hatással vannak. A bizonytalanság szinte minden vállalkozásra kihat. Sokan a csökkenő bevételeiket úgy igyekeznek kompenzálni, hogy az online marketinget visszaveszik vagy teljesen felhagynak vele. Ez azonban nem feltétlenül jó megoldás a mostani helyzetben.
Az online marketing fontosságáról ide kattintva tudhatsz meg többet! Bármilyen krízis helyzetben, így a koronavírus idején is, ha egy cégnek rosszul megy, akkor hajlamos meghúzni a gatyaszárat és az online marketing költségein spórolni, sőt ennek költségeit akár a nullára csökkenteni. A koronavírus idején is ez a helyzet, azonban hiába tűnik eleinte jó döntésnek, nem feltétlenül az. Nem szabad elfelejteni, hogy a koronavírus nem csak a vállalkozások, hanem az emberek számára is nagyon nehéz időszak. Ebben a helyzetben a vállalkozás azzal teszi a legtöbbet, ha azt érezteti az emberekkel, hogy van valaki, aki a nehéz időkben is jelen van az életükben. Ennek legkiválóbb módja az online marketing. Tehát nem csökkenteni kell az online marketing költségeit, hanem pont, hogy áldozni kell rá.
Nem szabad teljesen eltűnni és a marketing költségeket visszavenni a nullára. Vannak kivételes esetekben, amikor érthető, ha nem áldoz az online marketingre, például, ha végleg megszünteti vállalkozását. Viszont, ha szó sincs bezárásról, hanem az újraindítás a cél, akkor mindenképp jelen kell maradni az ügyfelek, potenciális vásárlók életében online marketing segítségével. Ugyanis, ha az ügyfelek életében napról-napra jelen van, akkor nem a nulláról kell újra indulni, hanem előnyben lesz a konkurenciához képest, ami nem utolsó szempont. Tehát nagyon fontos, hogy krízis helyzetben is törődjön az online marketinggel!